De rit van Klong Thom naar Ao Nang is er weer eentje om lang van na te genieten! Leuke tussendoor gravel weggetjes die nog mooier zijn zo vroeg in de ochtend met het gedempte licht. Behalve dat er af en toe een wat te waakse hond op de weg verschijnt is het nog sereen rustig en ziet Robert menig ultiem fotospotje. Dat betekent dus dat we vaak alleen of samen een stukje route extra rijden om het mooie plaatje te schieten😄. En ik moet hem gelijk geven als de foto’s / filmpjes zijn gemaakt zijn ze prachtig! Onderweg rijden we ook nog langs een volgepakt Dim Sum restaurant en besluiten dat eens even te gaan testen. En dat was meer dan een goed besluit, echt super lekker. We treuzelen hierdoor wel wat langer dan normaal en komen pas rond het middaguur (en dus bloody-hot) in Ao Nang aan. We hadden van te voren een hotel geboekt en al snel besluiten we nog een dag te blijven om hier oud en nieuw te vieren. Is toch leuker dan in het plaatsje Phang Na met maar 1-2 guesthouses waar we hierna heen gaan. Het hotel waar we 30-31 zitten heeft geen plek dus maar op zoek naar een ander hotel. Meer ríchting het strand en de boulevard vinden we een heel leuk boutique hotel en besluiten hier te boeken ( en daarna besluiten we op nog een extra dagje te blijven–wat een luxe!) Het hotel heeft geen zwembad maar hiervoor kunnen we naar een bijgelegen resort en genieten dus van in totaal twee lekkere dagen aan het zwembad🏊🏼!
Oud en nieuw in Ao Nang is zoals we al wel eerder in Thailand hebben meegemaakt een festijn van buiten eten, wens ballonen en mooi vuurwerk! (klik hier voor een video)

De oplettende lezer denkt…..de titel was toch onverwachte ontmoetingen…..daar hebben we nog niets over gelezen, nu daar komt ‘ie dan:😉
In 2011 waren we in Maleisië, om precies te zijn op Borneo, en kwamen we in de vroege ochtend een ander stel tegen die net als wij van plan waren een jungletocht te maken. Aan het ontbijt kwamen we met elkaar aan de praat, ze kwamen uit Griekenland en gingen ieder jaar in de winter naar Azië om t-shirts te laten bedrukken die ze dan in de zomer op de Griekse eilanden verkochten. Hiervoor bezochten ze in verschillende Aziatische landen kledingmakerijen maar ook artiesten die de opdrukken konden maken en tussendoor hadden ze vakantie, wat een ideale baan! We wilden graag van deze Azië kenners weten wat het mooiste plekje was waar zij waren geweest en volmondig zeiden ze Koh Lipe. Dat hadden we in onze oren geknoopt en was de reden om dit jaar de tocht naar het eiland te maken. Nu is het eiland niet groot en is er maar 1 walkingstreet met allerlei restaurantjes en winkels, maar wat schets onze verbazing, tussen alle andere mensen ziet Robert ineens Tristos ( met een nieuwe vriendin😊) en raken we opnieuw aan de praat. We zijn te verbouwereerd door de onverwachte ontmoeting en vergeten hem te zeggen dat we hier zijn vanwege zijn tip, dan maar bij deze!

Ao Nang is duidelijk een meer toeristische plaats en er zijn dan ook andere eetgelegenheden dan de Thaise keuken. We krijgen er absoluut nooit genoeg van maar na 14 dagen kunnen we de verleiding niet weerstaan om een pizza aan de boulevard eten. Als wij aanschuiven zijn nog niet veel tafeltjes bezet, maar al gauw (en zal het zijn omdat er zo’n gezellig stel er al zit😄?) is ieder tafeltje bezet. Na het tweede glaasje witte huiswijn zegt Robert ineens ‘ik ken jou’ en het blijkt zijn mondhygieniste te zijn van de tandarts uit Amstelveen. Ongelofelijke toeval dat je elkaar dan in Thailand in Ao Nang aan de boulevard tegenkomt. Bewijst maar weer eens het is en blijft een kleine wereld!

Waar zijn we nu

The Verandah hotel

Gereden route

Route berekenenOpen standalone kaart in volledige scherm modus
Khlong Thom - Ao Nang

kaart is aan het laden - een ogenblik geduld aub...

km | | /km | +m | download GPX bestand download GPX bestand
Khlong Thom - Ao Nang 8.055582, 98.999026 (Route)