De laatste rit naar Hua Hin zit erop voor we er erg in hebben. We zijn pas in de middag vertrokken, want het is maar een kleine 30km. Zo konden we nog even genieten van het zwembad en het gezelschap van onze Zweedse vrienden. Hèt is niet mogelijk om highway 4 helemaal te mijden maar het is toch weer gelukt om er een aardige route van te maken door een natuurpark met onverharde wegen en toch ook weer een steil klimmetje. In de opvolgende afdaling kunnen we net op tijd remmen voor een modern koffietentje met heerlijke luxe ijsjes. Hua Hin is best gezellig alhoewel ons hotel wel een beetje bij het centrum vandaan ligt en we besluiten een scootertje te huren zodat we vanavond en morgen nog want rond kunnen toeren en de zitplooien in onze billen van onze fietszadels een beetje uit kunnen zakken. Op aanraden van Alfons en Sandra eten we dit keer wel bij Chau Lay aan de pier. Hier zitten een aantal soortgelijke restaurants naast elkaar en de vorige keer dat we hier waren hebben we dit advies in de wind geslagen en we moeten toegeven, het eten is echt verrukkelijk en waarschijnlijk hebben meer mensen deze tip gekregen want het is er super druk (met vororral heel veel Thai). We hebben op internet het treinschema bekeken en er vertrekt om 6:29 een express trein, afkomstig uit Butterworth, Maleisië, naar Bangkok en we rijden alvast naar het station om een ticket voor de volgende dag te kopen. Dat is wel weer vroeg op maar de volgende trein richting BK vertrekt pas laat in de middag en we vinden het wel prettig om nog wat extra tijd in BK te hebben en ons bioritme is hier inmiddels wel op ingesteld. Alhoewel de trein prefect op tijd aankomt in Hua Hin, best knap na een rit van ongeveer 900km, komen we een uur te laat in BK aan. Net voor BK staat de trein regelmatig stil om een aantal tegemoet komende treinen langs te laten en ook het tempo is alles behalve ‘hoge snelheid’. Nog 12 km fietsen naar ons hotel en dat zijn echt de allerlaatste fiets km’s van deze vakantie 😫😫 Het verkeer is weer retedruk maar met onze fietsen glippen we overal tussendoor en staan we steeds weer vooraan bij het stoplicht. Bij het opdraaien van de oprit van ons hotel worden we juichend begroet door ‘het mannetje van de bewaking’. Hij heeft bij onze aankomst in BK, 4 weken geleden, uitvoerig meegekeken hoe de fietsen uit de doos werden klaargemaakt en vol bewondering alle onderdelen bekeken en zich extra verantwoordelijk gevoeld om over onze fietsen te waken. Waarschijnlijk heeft hij bij ons vertrek gedacht dat hij ons nooit meer levend terug zou zien.

Vanavond hebben we afgesproken om een hapje te eten met Remco, Miranda en Peter, de zoveelste ontmoeting ver van huis deze vakantie met bekenden (familie in dit geval). Zij zijn gisteren aangekomen en hebben overdag natuurlijk hun eigen schema om deze enorme stad te verkennen. Zij willen het de volgende dag nog een beetje rutsig aandoen en we besluiten met zijn 5-en te gaan lunchen bij Tip Samai, volgens een aantal berichten op internet de beste Pad Thai zaak van BK. Na een tocht met 2 tuk-tuks en 2 boten blijkt Tip Samai dicht 😳 en na het verbolgen nalezen van de info op internet blijkt er, helemaal onderaan dan wel, te staan dat ze pas om 17:30 open gaan 😖. Als er al niet genoeg redenen zijn, weer een reden om terug te gaan naar Thailand dus! Onze laatste avond hebben we nog afgesproken met (dit is echt de laatste ontmoeting met een bekende deze vakantie) Alex, de eigenaar van ons (by far) favoriete Thaise restaurant in Nederland, Sabai Sabai in Leiden. Hij is vandaag geland en met zijn 6-en (Remco en Miranda zijn ook fervent fan van Sabai) eten we gezellig een hapje bij Cabbage and Condoms en sluiten we de avond af met een bezoek aan een van Bangkoks hoogste bars (van het Marriott aan Sukhumvit road), voor een een biertje en een geweldig uitzicht over Bangkok.

Na 1250 km fietsen, zonder een enkele vervelende ervaring en zelfs geen enkele lekke band nemen we weer met pijn in ons hart afscheid van Thailand, van de lieve mensen, het fantastische eten en de geweldige sfeer en weten we zeker, WE WILL BE BACK!!

Waar zijn we nu

U Sukhumvit Hotel

Gereden routes

pranburi - hua hin

km | | /km | +m | download GPX bestand download GPX bestand
pranburi - hua hin 12.455190, 99.972689 (Route)
hua hin - station

km | | /km | +m | download GPX bestand download GPX bestand
hua hin - station 12.551890, 99.961405 (Route)
hua lampong - U sukhumvit

km | | /km | +m | download GPX bestand download GPX bestand
hua lampong - U sukhumvit 13.743802, 100.537243 (Route)